sunnuntai 19. huhtikuuta 2009

Ei kaikki perseily ole homoilua

GLAAD ylläpitää Commercial Closet -sivustoa, jossa mielelläni käyn kurkkimassa sateenkaarevia mainoksia. Sivustolla mainokset on pisteytetty sen mukaan, esitetäänkö seksuaali- ja sukupuolivähemmistöjä negatiivisessa, positiivisessa vai neutraalissa valossa. Myös mainoksissa esiintyviä teemoja on tulkittu ja eritelty.


Oman viihdearvonsa sivustolle antaa vilpitön tahtoni yrittää ymmärtää, miksi GLAAD on luokitellut joitakin omasta mielestäni leppoisia ja viattomalla tavalla hauskoja mainoksia homofobisiksi tai iljettäviä stereotypioita viljeleviksi. Herkullinen kysymys onkin, mistä meidän ei-heteroiden on tarvetta loukkaantua. Sitä en nyt kuitenkaan käy ruotimaan tässä kirjoituksessa, vaan keskityn pelkästään nauramaan seuraavalle tapaukselle.







Bud Lightin Clown -mainos ei liity homoseksuaalisuuteen mitenkään. Silti mainos on päätynyt Commercial Closetiin, jossa GLAADin raati kommentoi mainosta seuraavasti: "The joke of course implies an even more perverse and unpleasant image that would look something like gay sex."


Mitä se Commercial Closet -raatilaisista kertookaan, jos heidän mieleensä pulpahtaa homoseksi käsillään seisovasta pellestä, joka tyhjentää olutta perseellään? Ei taida olla ihan kaikki muumit laaksossa GLAADillakaan taas vaihteeksi.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti